[ad_1]

آنچه شما انجام می دهید این است که مغز شما را فریب می دهد تا در مقابل جنگ ، پرواز یا یخ زدگی (سیستم عصبی خودمختار دلسوز) عکس العمل متفاوتی را نشان دهد. پاسخی که می خواهید اضافه کنید ، سیستم عصبی خودمختار پاراسمپاتیک ، بیشتر به عنوان واکنش “استراحت و جذب” شناخته می شود. بنابراین ، تنفس آرام و پایدار به تدریج مواد شیمیایی تأثیرگذار در سیستم شما را به تعادل آرام تری برمی گرداند.

تکنیک های تنفسی از این قبیل درخشان هستند زیرا تقریباً در هر مکانی ، در شرایطی از بلایا گرفته تا سخنرانی ، قابل استفاده هستند. یکی دیگر از روش های عالی هک کردن در پاسخ به بقیه و جذب ، آدامس است. تحقیقات انجام شده توسط روانشناس بقا ساریتا رابینسون نشان داد که جویدن می تواند دیگران را درگیر کند و با کاهش سطح استرس شیمیایی و کاهش کدر شدن مغز ، پاسخ را جذب کند. این همان چیزی است که من به طور غریزی سال ها از آن استفاده کرده ام ، به عنوان مثال هنگام رانندگی در ترافیک سنگین یا اواخر شب ، و اکنون برخی تحقیقات در جهان درباره بقا وجود دارد که آن را نیز پشتیبانی می کند.

این بدان معناست که اگر می خواهیم تصمیمات بهتری بگیریم ، باید دو کار را انجام دهیم: 1) تلاش کنیم تا جایی که ممکن است در مغز منطقی خود جا داشته باشیم و 2) سعی کنیم دوباره مغز را از یک برنامه مستقیم اشتباه برنامه ریزی کنیم جاده هایی که وقتی او احساس خطر می کند از یک موقعیت جدید استفاده می شود.

هر زمان بدن شما در حالت تهدید کار می کند ، غدد فوق کلیه نیز هورمون استرس کورتیزول را ترشح می کنند تا تولید انرژی را به طور موقت افزایش دهد. یکی دیگر از اثرات کورتیزول جلوگیری از ورود خاطرات جدید از هیپوکامپ به مغز شما است ، که توضیح می دهد چرا ، اگرچه حتما این کار را کرده است ، اما دیل ذلکو خاطره ای از کشیدن دسته کشش اضطراری به جنگنده مخفی کاری خود ندارد. (ایجاد غلظت الکل در خون (BAC) از 0.2٪ بیشتر ، ایجاد حافظه شما به روشی مشابه مانع می شود ، از این رو خط داستانی ناهموار هر سفر واقعی مست).

هر چقدر دیل تلاش کند ، هیچ خاطره ای از آن ندارد ، اما باز هم این اتفاق افتاد. مورد بعدی که به یاد می آورد نشستن در صندلی بیرون انداختن و تماشای عقب نشینی کابین خلبانش در شب زیر خود است ، چراغ های هشدار دهنده بسیاری به رنگ قرمز و زرد چشمک می زند. اینکه او می توانست همه اینها را به طور غریزی انجام دهد ، وقتی مهم بود ، به این دلیل بود که او بارها و بارها فهمیده بود که در مواقع اضطراری چه در زمین و چه مهمتر از همه در سر اوتا اینکه شامل استخراج پاسخ جدید در روز مسابقه بود.

به همین دلیل است که تمام خدمه نظامی آموزش های تخصصی را برای بدترین حالت ، که چه بخواهند و چه نخواهند به “آموزش بقا” معروف است ، فرا می گیرند – زیرا ممکن است روزی این بررسی آموزشی لغو شود. من واقعاً نمی خواهم به قسمتهای کند مغز شما اعتماد کنم تا بتوانم با هر پاسخی مواجه شوم. بنابراین ما ، مربیان بقا ، دانشجویان خود را در پشت قایق ها با مهار چترهای خود به دریا می کشیم تا دمیدن را پس از پرتاب شدن روی آب شبیه سازی کنیم و آموزش های لازم برای جلوگیری از غرق شدن را انجام دهیم. ما آنها را شبانه با هلی کوپتر ترک می کنیم و تیم های نظارتی آنها را شکار می کنند تا مهارت های لازم برای جلوگیری از دستگیری در قلمرو خصمانه را تمرین کنند. به یاد داشته باشید که هر نوع آموزش اخیراً ساده است ، اما هنگامی که فشار وارد می شود ، این واقعیت که شما برخی از آموزش ها را انجام داده اید ، حتی اگر مدت ها قبل بوده باشد ، می تواند جوابگو باشد. ما عملکردها را خیلی بهتر به خاطر می آوریم اگر آنها را از نظر جسمی انجام داده ایم – به جای اینکه فقط در مورد آنها فکر کنیم ، بشنویم یا بخوانیم – و هرچه بیشتر این اعمال را تمرین کنیم ، عمیق تر آنها در مغز ما فرو می روند.

به عنوان بخشی از همان فرایند آموزش ، و مدتها قبل از انجام هرگونه آموزش زیست محیطی خاص برای بقا ، خدمه نظامی مانند دیل زلکو در مورد نحوه برخورد با موارد اضطراری هواپیما آموزش دیدند. موارد اضطراری در هواپیما به هر شکل و اندازه ای وجود دارد و یادگیری نحوه پاسخگویی به آنها یادآوری می شود. تمرین های اضطراری هواپیماها به ترتیب بسیار مشخصی انجام می شوند و هیچ ابهامی در مورد محتوا و ترتیب وجود ندارد. این به این دلیل است که ما نمی خواهیم در مورد آن فکر کنیم – ما آن را بارها و بارها روی زمین تمرین می کنیم ، در حالی که این طبیعت دوم در هوا است. خلبانان نوزاد نیروی هوایی سلطنتی حتی “خلبانان مقوایی” دریافت می کنند تا بتوانند در طول اقامت تمرینات اضطراری خود را در چاله خود آموزش دهند. این مدل ها در اندازه واقعی چاپ می شوند تا حرکات عضلانی و حرکات دست بتوانند به صورت “لمس” تکرار شوند تا زمانی که غریزی شوند.

[ad_2]

منبع: sadeh-news.ir